Vikmentes
hu | en
blog | 2016. április 27., 11:35

A tökéletes paleo omlett trükkjei


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/viktorta/public_html/sys/lib.php on line 414

Egy egész tojás 6-8 g fehérjét, számos vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz. Ennek köszönhetően a tojásétel az egyik legjobb paleo reggeli, amit választhatsz!

 

Amit a tojásról tudni kell: tartalmaz D-, és A-vitamint. 100g tojásban D-vitaminból kb. 960 NE van. Elsőrendű vagy más néven komplett fehérje lévén, a tojás megfelelő mennyiségben és arányban tartalmazza az összes esszenciális aminosavat, ezáltal magában is remek fehérjeforrás.

 

Tojás szinte mindig van otthon, egészéséges és kiadós. Előnye, hogy a belőle készíthető ételek variációja végtelen. Van egy jó hírünk: azt mondják, rántottát mindenki tud készíteni! Ha azonban kihívást keresel, próbáld ki a francia konyha kedvelt tojásételét, az omlettet!

 

Az omlett készítésénél az a különbség, hogy a rántottához képest nem kell lendületesen kavargatni a tojást, az ízek mellett itt az esztétikum is nagy hangsúlyt kap.

 

A tökéletes omlett titka az, hogy a tojásnak teljesen homogénnek kell lennie, finom habbal a tetején. Ehhez lendületesen, de nem erőből kb. fél- egy percig kell keverni. A tojásokat villával verdd fel. A franciák egészében verik fel a tojásokat, az angolok pedig először a fehérjét verik kemény habbá és csak utána adják hozzá a sárgáját. Próbáld ki mindkét tippet!

 

Figyelj oda a serpenyő méretére, mert ha nagyon sok a tojás a serpenyőben, akkor nem fog átsülni rendesen. Egy kb 20 cm átmérőjű serpenyőben 2 tojásból készült omlett fog tökéletesen átsülni, nem fog szétesni. Nem kell kevergetni, így lapos és kerek lesz az omletted.

 

Forrósítsd fel a serpenyőt és tedd bele a zsiradékot, a legízletesebb akkor lesz, ha állati zsiradékot használsz hozzá. Tojásonként kb fél evőkanálnyival számolj, és fontos hogy befedje a teljes sütőfelületet, sőt még a serpenyő oldalát is.

 

Amikor már nagyon forró a serpenyő, akkor öntsd bele a felvert tojásokat és vedd vissza a hőfokot közepesre. Az omlett egyik titka a sütési idő: elég gyorsan kell sütni ahhoz, hogy átsüljön, de mégse égjen meg a tojás. Palacsintasütés-szerű mozdulatokkal forgasd meg finoman a serpenyőt, hogy elterüljön benne mindenhol a tojás.

 

Omlettet készíthetsz teljes tojásból vagy akár csak a tojásfehérjéből is. Süthetsz bele bármilyen zöldséget, ha hússal vagy gombával kombinálod, akkor azokat süsd meg előre és úgy add hozzá a tojáskeverékhez. Tehetsz a tetejére pestót, zöldfűszereket, tényleg csak a fantáziád szabhat határt az omlett variációinak!

 

A megmaradt tojásfehérjéket kidobni vétek! Itt egy remek tippünk a felhasználására: öntsd bele egy nejlonzacskóba, címkézd fel, hogy hány darab és tedd be a mélyhűtőbe. Amikor pedig fel szeretnéd használni, csak tedd át a hűtőbe és hagyd, hogy ott olvadjon ki. Ezután ugyanúgy tudsz vele dolgozni, mint a frissen feltört tojásokkal.

A tojás héját felhasználás előtt mindig mosd meg! Ha héjában főzöd meg a tojást, főzés előtt a tompább végén szúrd át egy tűvel és a pucolást is a tompább végénél kezdd, így könnyebben lejön a héja.

 

Hello Paleo, Hajrá Omlett!