Vikmentes
hu | en
blog | 2016. április 18., 09:00

Egészséges magvak


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/viktorta/public_html/sys/lib.php on line 414

A paleo táplálkozásban a különböző magvak remek egészséges alternatívát jelentenek a gabonaféléknek, a szervezetedre pedig jótékonyan hatnak. A magvak közül szinte mindegyik kivétel nélkül ajánlott!

 

A diófélék, különféle olajos magvak önmagukban is fogyaszthatóak, így szinte mindig kéznél vannak ha paleo életmódot folytatsz. A dió, kesudió, brazil dió, pekán dió, makadám dió, mandula, fenyőmag, tökmag, törökmogyoró, pisztácia, szezámmag, napraforgómag szuper választás. Továbbá ide soroljuk még a szelídgesztenyét, a mákot, a kókuszt és a lenmagot is. A maglisztekből készült sütemények és kenyérféleségek gluténmentesek és lassan felszívódó szénhidráttal táplálják a szervezetet.

 

A magvak sok omega-6 zsírsavat tartalmaznak, viszont kevés, vagy nincsen bennük omega-3 zsírsav. A dióban a legmagasabb az omega-3 tartalom, így ebből a szempontból elsősorban ennek a fogyasztását ajánljuk. Fehérjetartalmuk is számottevő, átlagban 15-25g körül mozognak. Magas ásványi-anyag tartalommal is rendelkeznek: jelentős kálium, kalcium (legkiemelkedőbb a mák) és magnézium (legkiemelkedőbb a tökmag) források. E-vitamin (tokoferol) tartalmuk szintén említésre méltó, amely jó antioxidáns hatásáról ismert.

 

 

Sokan tartanak a magvak magas a kalóriatartalma miatt az elhízás veszélyétől, viszont mértékkel fogyasztva ez a félelem alaptalan. Az ajánlott napi mennyiség 1-2 maréknyi mag fogyasztása. Fontos szem előtt tartani, hogy ne a normál táplálkozást helyettesítsük vele, hanem kiegészítésként együk őket. Tízóraira, uzsonnára, nasinak tökéletes választás, akár gyümölccsel kombinálva. Ehetjük őket granolához, tehetjük őket salátákba, süteményekbe is.

 

A paradió fogyasztása során a szeléntartalma miatt érdemes odafigyelni a mennyiségekre, napi 6-7 szemnél ne együnk többet belőle.

 

Figyeld meg azt is, hogy hol vásárolod a magvakat, nézd meg a csomagolást mert van, hogy sózzák és olajozzák őket, vagy más nemkívánatos anyaggal (néha gluténnel is) kezelik. Fogyaszd őket natúr állapotukban, vagy ha változatosságot szeretnél, pirítsd meg őket serpenyőben.

 

Hello Paleo, Hajrá Magvak!