Vikmentes
hu | en
blog | 2016. január 15., 14:35

Kedvenc paleo alapanyagunk: az útifű maghéj


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/viktorta/public_html/sys/lib.php on line 414

Kedvenc termékeink sorozatuk következő cikkjében az útifű maghéjat ismerheted meg közelebbről!

 

Az útifű maghéj kiváló gluténmentes rostforrás és egyben konyhai alapanyag.

 

A megfelelő rostmennyiség fogyasztása biztosítja a szervezetnek a megfelelő kiválasztást, ami az emésztőrendszer hatékony működéséhez szükséges. Az általunk elfogyasztott rostok ugyan emésztetlenül távoznak a szervezetünkből, a vastagbél baktériumai részlegesen bontják azokat és a keletkező anyagok (rövid láncú zsírsavak) javítják a bélfal vérellátását, elősegítik a bifidobaktériumok növekedését, jótékony hatással vannak immunrendszerünkre, egészségünkre, hozzájárulnak a vastagbél és végbél rákos megbetegedéseinek megelőzéséhez, A rostok segítik a salakanyagok gyors távozását is a szervezetből, ezáltal hozzájárulnak az egészséghez.

 

A legtöbb ember csak kb. 15 g rostot fogyaszt naponta, míg a megfelelő mennyiség több mint 25 g lenne. Egy szennyezett, „bedugult” emésztőrendszer megakadályozhatja az emésztés megfelelő működését. Az útifű maghéj legnagyobb hányada, 92%-a emészthetetlen rost, a maradék pedig emészthető szénhidrát. Így lényegében csak rostot fogyasztunk, amikor útifű maghéjat fogyasztunk.

 

A rostbevitelen kitűnően javíthatunk az útifű maghéj mindennapi fogyasztásával. A psyllium husk, vagyis az útifű maghéj egy rostban nagyon gazdag, Iránban és Indiában őshonos növény. Főképp gyógyászati célra használják fel, és egyre inkább terjedőben van.

 

Jótékony hatásai között az emésztésre és a bélrendszerre gyakorolt pozitív hatásait kell megemlíteni. Elsősorban az emésztésre gyakorolt pozitív hatásai miatt kedveljük, de ugyanennyire fontos, hogy szerepet játszik az elhízás, szív- érrendszeri betegségek megelőzésében, növeli az inzulinérzékenységet, javítja a glükóz toleranciát, így cukorbetegek számára is kifejezetten javasolt, ugyanis az elfogyasztott rost késlelteti a szénhidrát felszívódását, így a vércukorszint étkezés után kevésbé emelkedik.

 

A vízből képes a saját tömegének a húszszorosát magába szívni. Ezáltal létrejön egy lágy zselé, amely a rost által magához köti és távol tartja a bélfal sejtjeitől az epesavakat, nehézfémeket, szteroidokat és egyéb mérgező vagy rákkeltő anyagokat, valamint segít megelőzni, hogy ezek az anyagok hosszú időt töltsenek a belekben.

 

Az útifű maghéj ideális rostforrás azok számára is, akik a búzára érzékenyek. Nyugtató hatással bír az érzékeny belekre, amit a búza rostjai alaposan kidörzsölhetnek.

 

Az útifű maghéj teljesen természetes és biztonságos. A szervezetben nem szívódik fel, nem allergizál és nem okoz függőséget, emiatt alkalmas folyamatos és hosszú távú használatra.

 

Fogyasztása ajánlott emésztési problémák (szorulás, hasmenés, puffadás) esetén. Hatékonyan csökkenthetjük vele étvágyunkat anélkül, hogy számmottevő mennyiségű kalóriát vinnénk szervezetünkbe.

 

Kúraszerűen alkalmazva pedig az emésztőrendszer tisztítására is remek. 1 pohár (min. 2dl) vízbe, teába vagy gyümölcslébe tegyünk 1 evőkanál útifű maghéjat, keverjük el és azonnal fogyasszuk el. Így a zselésedés már a gyomorban fog megkezdődni. Tegyük reggel és este, étkezés előtt körülbelül fél órával. Fontos, hogy a nap folyamán igyunk meg min. 2 l vizet, ellensúlyozva a vízmegkötő hatását.

 

Változatosan felhasználható konyhai alapanyag, Laktató ételeket kapunk végeredményként az útifű maghéj használatával, ráadásul az étel kalóriatartalmát sem emeli meg. Fontos, hogy fogyasztása során sok folyadékot fogyasszunk, mert elvonja a vizet a szervezetből. Ezt a vízmegkötő képességet használhatjuk ki, ha ételeink elkészítéséhez használjuk fel. Főzelékek, mártások sűrítésére kiváló, leveseinket is gazdagabbá teszi. Nagyon finom gyümölcspüré készíthető az útifű maghéjjal, és pudingokhoz is nagyon jó. Kenyereket, péksüteményeket készíthetünk vele, ha a liszthez adunk belőle. A paleolit kenyér készítéséhez használva például nem marad vizes a péksüteményünk.

 

Fontos, hogy fogyasztásakor sok folyadékot igyunk. Két éven aluli gyermekek, vagy várandós, szoptató nők számára fogyasztását nem ajánljuk.

 

 

Hello Paleo, Hajrá Paleo kedvencek!