Vikmentes
hu | en
blog | 2016. január 27., 18:09

Paleo kismama


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/viktorta/public_html/sys/lib.php on line 414

A nők életének legfontosabb állomása, a gyermekük érkezése. A várandóság 9 hónapja alatt a kismama életében az első helyet veszi át a születendő gyermekéről való gondoskodás. Nézzük végig, hogy él, hogyan táplálkozik egy egészségtudatos paleo kismama.

 

A paleo életmódra való átállás rendszerint már a teherbe esés előtt megtörténik, választott életformaként. Az egészséges táplálkozás és a jó tápláltsági állapot a terhességet megelőzően, a terhesség során és a szoptatás ideje alatt is nagyban befolyásolja mind a mama, mind a baba egészségét. Van akinek épp a paleo életmód teszi lehetővé, hogy fennálló betegségeiben, egészségügyi állapotán javítva teherbe tudjon esni. Ha a kismama már beépítette életébe a paleo táplálkozást, azt a terhesség hónapjaiban is tökéletesen tudja tartani és a szokásos terhességgel kapcsolatos problémák, mint a túlzott súlygyarapodás, a görcsök és a terhességi cukorbetegség is elkerülhetik a kismamát.

 

A kívánós időszakot paleo ételekkel, nassolnivalókkal is ugyanúgy át lehet “vészelni”. A tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy a paleo kismamák nem is annyia a cukros, hagyományos desszertek és ételek után éreznek vágyat, hanem a friss, zamatos gyümölcsök és zöldségek iránt.

 

A várandósság alatt a fehérjebevitelt érdemes csökkenteni, tehát a húsok, halak és tojás és belsőségek fogyasztására érdemes odafigyelni, ezzel arányosan több szénhidrátot és zsírt bevinni. Lehet a húsok közül a zsírosabb opciókat választani. Az imént felsorolt élelmiszerek ugyanakkor magas tápanyaggazdagságúak, számos hasznos vitamin, ásványi anyag, egészséges zsír van bennük. Tehát nem kell félve fogyasztani őket, hanem odafigyelve, hogy ne minden nap májat együnk tojással reggelire, ebédre és vacsorára is. A változatos étkezés mindig a kulcs.

 

Paleo kismamaként előtérbe kerülhetnek a kompromisszumok is, mivel a kiegyensúlyozottság és nyugalom a legfontosabb ezekben a hónapokban. Ha úgy alakul, bátran ki lehet egészíteni a teljes paleo étrendet a kompromisszumos anyagokkal is, mint a méz, a kemény sajtok, étcsokoládé. Vagy fél paleo étrendre váltani, adott esetben beépíteni a rizsfogyasztást is az étrendbe.

 

A kismamák ízlésében szintén változás következhet be – jóllehet nem mindenkinél. Az étvágy megnövekedése is természetes jelenség. A paleo kismamák általában arról számolnak be, hogy a többlet szénhidrátot gyümölcs formájában fogyasztják el leginkább. Az édesség iránti vágy leküzdésére és kielégítésére tökéletes választás a sűrű gyümölcsturmix vagy smoothie. A legjobb kombinációk a banán, eper, mandulatej, kókusztej.

 

Nagyon fontos a változatos alapanyagok használata, legjobb ha kismamaként magadra főzöl, hogy teljesen biztosan tudd, mi kerül a tányérodra és így a babád szervezetébe. Törekedj minél több friss, lehetőleg bio zöldség és gyümölcs fogyasztására. Kevésbé ajánlott viszont a magvak nagy mennyiségű fogyasztása, fitát tartalmuk miatt.

 

A vitaminok és ásványi anyagok pótlására is fontos megfelelő figyelmet fordítani. Remek kalcium és magnézium forrás lehet a sötétzöld leveles zöldségek, mint spenót, sóska, kel, a bokkoli, kis szálkával fogyasztható halak, csontleves, időnként 1 marék olajos mag, melyek mind szolgálják a baba csontozatának kifejlődését. A magnézium és C vitamin, terhes vitaminok kiemelt fontosságúak a kismamák számára. A megfelelő vasbevitel vörös húsok és belsőségek által biztosítható, mely a C-vitamin pótlással hatékonyabban felszívódik. Ne feledkezzünk meg a folyamatos D-vitamin ellátottságról sem, az elegendő napon való tartózkodással és étrendkiészítő formában való bevitellel. Az esszenciális omega-3 zsírsav és szelén bevitele a tengeri halak és –herkentyűk fogyasztásával és halolajjal biztosítható. A folsav fontos az idegrendszer megfelelő fejlődéséhez, amelyhez pl. leveles zöldségek, gyümölcsök, máj által vagy étrendkiegészítéssel. A kollagéntartalma miatt pedig fogyassz sok húslevest és csontlevest. Továbbá természetesen az alap vitaminok megfelelő mennyiségének bevitelére is fokozottan érdemes odafigyelni.

 

 

Ne feledkezzünk meg a mozgás fontosságáról sem! Nagy séta a szabadban, a friss levegőn, bevásárlás gyalog vagy kismama jóga mind-mind ajánlott és sokat ad a megfelelő közérzethez.

 

Hello Paleo, Hajrá Kismamák!