Vikmentes
hu | en
blog | 2016. augusztus 18., 10:35

Stresszoldó módszerek

| 2016. április 22., 09:00


Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/viktorta/public_html/sys/lib.php on line 414

Összegyűjtöttük a legjobb stresszoldó módszereket, amellyel egyszerűen és hatékonyan csökkentheted a mindennapok feszültségeit.

 

Hallgass zenét!

 

A mindennapi stresszből lépj ki egy kis zenehallgatással! Ha úgy érzed, hogy feszült vagy és elárasztanak a teendők, tarts egy kis szünetet és hallgass nyugtató zenéket. A legjobb választás a lágy hangszeres vagy a klasszikus zene, melynek pozitív hatása van az agyműködésre és a testedre is, mivel csökkentheti a vérnyomást és kortizol, azaz a stresszhormon szintjét a szervezetben.

Ha nem neked való a klasszikus zene, hallgasd a természet hangjait. Leginkább az óceán hangja nyugtatja az idegeket!

 

 

Egyél rendesen!

 

A stresszszint és az étrend szorosan összefüggenek egymással. Ugye neked is ismerős, hogy amikor a legtöbb a dolgod, akkor felejtesz el rendesen étkezni. Rohansz, futtában bekapsz valamit (általában valami egészségtelent) vagy egyszerűen kihagyod az étkezést. Fogyassz tápláló ételeket, az üres kalóriák nem segítenek.

Különösen érdemes kerülni ilyenkor a magasabb szénhidrát tartalmú ételeket, még a paleon belül is (pl. banán, szőlő, aszalványok, méz, gyümölcslevek). Stresszes időszakban próbáld ezek fogyasztását minimálisra csökkenteni.

Próbálj meg erre tudatosan figyelni, tervezz előre és előzd meg ezeket a szituációkat. Tarts magadnál az ilyen esetekre zöldségeket, magvakat, paleo szendvicset, alacsonyabb szénhidrát tartalmú gyümölcsöket.

Ha stresszesebb időszakod van, fogyassz több halat, amely tele van omega-3 zsírsavval vagy fogyasssz omega-3 halolajakat, ami a kutatások szerint nagyon hatásos a stressz tüneteinek csökkentésére.

Igyál egy bögre kamilla, levendula vagy citromfű teát, amelyek köztudottan nyugtató hatásúak és oldják a stresszt.

Gondolj a magnézium étrendkiegészítéssel történő pótlására is, amely szintén segít idegi kimerültség és stressz esetén.

 

 

Mozogj!

 

A mozgás és az edzés nem feltétlenül jelenti nehéz súlyok emelgetését az edzőteremben. Az olyan mozgásformák, mint a jóga vagy különböző légzéstechnikák rövid gyakorlata is jelentősen csökkentik a feszültséget! Ha ez a munkaidődben épp nem lehetséges, akkor sétálj az irodád körül, vagy csak nyújtózz egyet!

Ahogy időd engedi, menj ki a szabadba biciklizz, ússz, földelj! A test mozgatásával megemeled a pulzusszámod, beindítod a véráramlást, amely endorfint szabadít fel, amitől azonnal jobb lesz a kedved!

 

Hello Paleo, Hajrá Stresszoldás!